Výletní lodě posilují ekonomiku Longyearbyenu jako brány do Arktidy. Návštěvníci se mohou těšit na jízdu se psím spřežením, prohlídky ledových jeskyní, safari na sněžných skútrech, pěší túry s průvodcem, pozorování ptáků, ledních medvědů, půlnoční slunce a polární záři.
Výletní lodě hrají v Longyearbyenu na Špicberkách významnou roli a významně přispívají k místní ekonomice. Přístav Longyearbyen každoročně přivítá mnoho výletních lodí a slouží jako klíčová brána pro turisty, kteří touží poznat přírodní krásy a divokou přírodu arktické oblasti. Tento příliv návštěvníků pomáhá podporovat místní podniky a služby, takže cestovní ruch je pro obec životně důležitým odvětvím.
Aktivity pro pasažéry výletních lodí v Longyearbyenu jsou rozmanité a zaměřují se na jedinečné arktické prostředí. Návštěvníci se mohou těšit na jízdu se psím spřežením, prohlídky ledových jeskyní, safari na sněžných skútrech a pěší túry s průvodcem. Kromě toho je oblast proslulá rozmanitou divokou přírodou a nabízí příležitosti k pozorování ptáků a ledních medvědů. Půlnoční slunce a polární záře jsou dalšími přírodními úkazy, které lákají turisty do této odlehlé části světa.
Přístav Longyearbyen na Špicberkách, pojmenovaný podle svého zakladatele Johna Munro Longyeara, byl založen v roce 1906 jako součást společnosti Arctic Coal Company. Jeho hlavním účelem bylo sloužit jako základna pro těžební činnost v regionu. Přístav hrál klíčovou roli v hospodářském rozvoji města, neboť umožňoval vývoz uhlí a dovoz důlního vybavení a zásob.
Během druhé světové války byl přístav v roce 1943 zničen německými vojsky, ale později byl obnoven. S úpadkem těžby uhlí na Špicberkách se přístav vyvinul tak, aby podporoval jiné hospodářské činnosti, především cestovní ruch a vědecký výzkum. Dnes je přístav Longyearbyen důležitým spojovacím článkem pro pohyb osob a zboží v arktické oblasti i mimo ni.