Zpět na přehled všech informací

Zavazadla

Vzhledem k tomu, že plavbě na lodi často předchází let na místo nástupu, doporučujeme řídit se při balení zavazadel předpisy letecké dopravy, které jsou ostatně velmi podobné předpisům lodním. Spolu s lodními lístky obdržíte papírové lodní přívěsky na kufry (luggage labels), které si těsně před naloděním připevníte na vaše kufry . V některých případech tyto přívěsky obdržíte až na lodním terminálu, při odbavení na loď. Vzhledem k tomu, že plavbě na lodi často předchází let na místo nalodění, doporučujeme řídit se při balení zavazadel předpisy letecké dopravy, které jsou ostatně velmi podobné předpisům lodním. Při nalodění vám budou vaše zavazadla službou odebrána a dopravena do vaší kajuty. Za poškození či ztrátu zavazadel, či jejich obsahu ručí na základě mezinárodních dohod lodní společnost.

Ke stažení: Cestovní zavazadla (katalog PDF)Fotka od <a href="https://pixabay.com/cs/users/stux-12364/?utm_source=link-attribution&utm_medium=referral&utm_campaign=image&utm_content=1149289">Stefan Schweihofer</a> z <a href="https://pixabay.com/cs//?utm_source=link-attribution&utm_medium=referral&utm_campaign=image&utm_content=1149289">Pixabay</a>;

Základní požadavky

Cestující může mít při přepravě na zájezd autobusemjedno hlavní zavazadlo v maximální hmotnosti max. 25 kg. Zavazadlo v době přepravy musí být označeno štítkem uvnitř zavazadla a i z venkovní strany zavazadla, kde jsou uvedeny základní identifikační údaje o zákazníkovi včetně adresy a telefonního čísla. Každé zavazadlo doporučujeme uzamknout zámkem. V případě letecké přepravy musí zámky splňovat předpisy leteckých přepravců. Na většině letišť, u nás například i v Praze, se setkáte se zvláštním druhem kontroly. TSA agenti prověřují každé zavazadlo kvůli možnosti přepravy výbušnin, zbraní a podobně, a pokud se jim něco nezdá, nezbývá, než ho otevřít. V případě běžných zámků to pak může mít za následek vylomený či přeštípnutý zámek, někdy i zničený kufr. Proto je víc než vhodné na takové cesty brát zavazadlo se speciálním TSA zámkem, který kontroloři snadno otevřou a opět uzavřou. Pokud o tomto zámku chcete vědět více, klikněte zde.

Důrazně upozorňujeme, že v zavazadle nesmí být nože, velké nůžky, jehlice a žehličky. Drahé věci, počítače, fotoaparáty nesmí být v zavazadlech umístěny. V zavazadlech je výslovně zakázáno přepravovat cenné předměty, šperky, počítače, fotoaparáty, skleněné láhve, zbraně, nože.

Cestující může mít při přepravě na zájezd 1 příruční zavazadlo a notebook o celkové hmotnosti max. 12 kg. V příručním zavazadle se nesmí přepravovat zbraně, nože a nůžky. Zbraně, nože a nůžky budou při vstupu zabaveny!!!

Zakázané předměty

Bezpečnostní služba v přístavu má povinnost prohledat hosty a zavazadla a zabavit jakýkoli předmět, který je mezinárodně znám jako nebezpečný pro bezpečnost hostů, posádky a lodi. Takové předměty budou zabaveny a nebudou vráceny:

V případě nálezu výbušného materiálu, zbraní nebo nelegálních drog budou okamžitě upozorněny orgány činné v trestním řízení. Společnost MSC Cruises bude nucena odepřít přístup všem hostům, kteří nebudou dodržovat tyto nařízené předpisy. V zájmu zdraví a bezpečnosti není možné na palubu vnášet ani nápoje a potraviny (včetně částečně snědených nebo doma uvařených). Výjimku tvoří suché, balené a komerčně vyráběné potraviny.

Potraviny a nápoje

Pro příruční zavazadla platí, že je zakázáno na loď přinášet potraviny a nápoje jakéhokoli druhu. Nápoje smí být v omezené míře přineseny v hlavním zavazadle (max. 0,7 l). Lodní společnost si však vyhrazuje právo na kontrolu všech zavazadel a případné vyjmutí nežádoucích předmětů či substancí. Absolutní zákaz donášení potravin a nápojů jakéhokoli druhu platí při návratu na loď při zastávkách během plavby. Potraviny a nápoje, které zakoupíte mimo loď, budou zabaveny a některé společnosti, např. MSC, vám v přístavech zakoupený alkohol i jiné nápoje uskladní a vydá při vylodění.

Plastová a skořepinová zavazadla

Dovolujeme si upozornit klienty, že plastová a skořepinová zavazadla jsou sice krásná, nicméně absolutně nevhodná pro přepravu autobusem, letecky a při nalodění a vylodění na loď. Během manipulace taková zavazadla na pásech a vozících kloužou a běžně dochází k jejich poškození a nebo úplnému zničení či ztrátě takového zavazadla. V případě, že si hodláte i přes tato upozornění plastové nebo skořepinové zavazadlo vzít s sebou upozorňujeme, že tak činíte na vlastní nebezpečí. Cestovní kancelář a ani plavební společnost neodpovídá za poškození, částečné zničení nebo zničení čí ztrátu plastového nebo skořepinového zavazadla, včetně jeho obsahu.

Poškození nebo ztráta zavazadla

Cestující je povinen řádně a s veškerou péčí se o svěřená zavazadla starat a pečovat o ně, aby nedošlo k jejich ztrátě, záměně nebo zcizení. V případě poškození zavazadla (poškození rukojeti, kolečka, ucha, protržení) je stanoveno paušální odškodnění ve výši max. 800 Kč za zavazadlo. Při poškození zavazadel musí být vždy sepsán zápis při vylodění v přístavu. Bez tohoto zápisu nárok na odškodnění poškozeného zavazadla zaniká.

V případě ztráty zavazadla je stanoveno paušální odškodnění v maximální výši 15.900,-Kč za jedno zavazadlo, a to pouze v případě, že ke ztrátě došlovýhradně zaviněním cestovní kanceláře. V případě ztráty zavazadla během letecké přepravy a nebo nalodění a vylodění je odpovědnost cestovní kanceláře za škodu vyloučena a je třeba škodní událost vyjednat s leteckou společností nebo plavební společností. Při ztrátě zavazadla musí být vždy sepsán zápis při vylodění v přístavu, nebo od místní policie. Bez tohoto zápisu nárok na odškodnění poškozeného zavazadla zaniká.

Dovolujeme si klienty důrazně upozornit, že někdy při vylodění dochází k záměně zavazadel našich klientů. Skutečnost, že černý kufr máte označen červenou mašlí ještě neznamená, že je kufr Váš! Takto přemýšlí tisíce dalších klientů. Proto vždy překontrolujte, zda máte opravdu svá vlastní zavazadla. Záměna zavazadel a pozdější doručení je vždy na účet klienta, který záměnu provedl a náhrady se pohybují v tisícových částkách, u exotických plaveb až desetitisíce.

Důrazně upozorňujeme klienty na povinnost označení zavazadel a správného vyzvednutí zavazadel v přístavu. Při vylodění vždy pečlivě proveďte kontrolu, že se jedná o Vaše zavazadlo a ne o zavazadlo jiného klienta, které je Vašemu zavazadlu podobné. Upozorňujeme Vás, že v případě záměny zavazadla je veškerá další procedura velmi složitá a finančně nákladná a vždy jde na účet klienta. Pokud tako situace nastane a klient požaduje dohledání a doručení zavazadla, je nutné nejdříve na účet cestovní kanceláře složit kauci ve výši min 10.000.- Kč na náklady s přepravou, proclením a pojištěním přepravovaného zavazadla do ČR. Podmínkou je pochopitelně zaslání chybně vyzvednutého zavazadla oprávněnému příjemci do místa bydliště - opět na náklady klienta. Za vyřízení všech administrativních procedur si cestovní kancelář účtuje jednorázový poplatek ve výši 2100 Kč.

Ke stažení: Žádost a odškodnění poškozeného zavazadla

Poškození zavazadla během přepravy

Pokud během přepravy vnikne poškození zavazadla, je nutno tuto situaci okamžitě reklamovat na místě samém.

Poškození zavazadla během přepravy autobusem nebo transferem Riviera Tour

Pokud tyto služby zabezpečuje CK RIVIERA TOUR, je odpovědná za Vaše zavazadla během přepravy autobusem do přístavu a zpět a nebo během transferů, které zabezpečuje výhradně CK RIVIERA TOUR. V takovém případě kontaktujte ihned delegáta a nebo řidiče autobusu nebo transferu s uplatněním reklamace. V případě poškozeného zavazadla Vám delegát a nebo řidič vydá potvrzení o poškozeném zavazadle a kompenzaci poškozeného zavazadla provede CK RIVIERA TOUR dle platných všeobecných podmínek CK. Při přepravě autobusem a nebo transferem doporučujeme vaše zavazadla uzamknout proti krádeži.

Poškození zavazadla během nalodění

Zjistíte-li poškození Vašeho zavazadla během nalodění, informujte ihned recepci a nebo delegáta na vaší plavbě. Následně proběhne kontrola zavazadla a odškodnění a nebo výměnu zavazadla provede plavební společnost přímo na lodi. Upozorňujeme, že zavazadla jsou opticky kontrolovány již při převzetí a zavazadla, která byla poškozena již před příjmem na nalodění není možno reklamovat. Upozorňujeme, že reklamaci je nutno provést ihned při doručení zavazadla. Pozdní reklamace zavazadla (až další dny po nalodění) není přípustná.

Poškození během vylodění

Při vylodění věnujte svému zavazadlu patřičnou pozornost. V první řadě se ujistěte, že se jedná o Vaše zavazadlo. Pokud je zavazadlo poškozeno, musíte jej reklamovat přímo na místě v odbavovací hale u pracovníků společnosti a nebo delegáta, který Vám pomůže s vyřízením reklamace. Následně proběhne kontrola zavazadla a odškodnění a nebo výměnu zavazadla provede plavební společnost přímo na lodi. Upozorňujeme, že zavazadla jsou opticky kontrolovány již při převzetí a zavazadla , která již byla poškozena před příjmem na nalodění není možno reklamovat. Upozorňujeme, že reklamaci je nutno provést ihned při převzetí zavazadla. Pozdní reklamace zavazadla - po opuštění haly - není přípustná.

Poškození během letecké přepravy

Za Vaše zavazadla během letecké přepravy odpovídá letecká společnost (přepravce). V případě poškození zavazadla je nutno tuto skutečnost hlásit ihned na letišti při odbavení. V každé takové hale je vždy přepážka většinou označena jako "LOST BAGGAGE" . Zde předložíte poškozené zavazadlo a Váš lístek od zavazadla a většinou je kompenzace za poškozené zavazadlo řešena přímo na místě samém. Pokud cestujete s delegátem, pomůžeme Vám při zajištění tohoto servisu. Naše dobrá rada: Vždy si vyžádejte potvrzení o poškozeném zavazadle přímo na letišti. Náhrady za poškozená zavazadla v tomto případě provádí letecká společnost.

Postup při vyřízení reklamace zavazadla

1.Vyplňte tento tiskopis: Žádost o odškodnění poškozeného zavazadla (pdf)

TISKOPIS-ŽÁDOST O ODŠKODNĚNÍ POŠKOZENÉHO ZAVAZADLA

Vyplněný a podepsaný tiskopis zašlete prosím poštou na CK RIVIERA TOUR nebo emailem na email: [email protected] . K tiskopisu prosím přiložte fotografii poškozeného zavazadla, reklamační protokol plavební společnosti nebo autobusového přepravce a doklad o zakoupení zavazadla. Následně Vás budou kontaktovat naši pracovníci a dohodnou s Vámi další postup. Pokud jsou všechny dokumenty v pořádku, vyplácíme odškodnění v řádu dnů.

K reklamaci zavazadla:

1/ Pokud by k poškození zavadla vzniklo během letecké přepravy- plně nese odpovědnost za škodu letecký přepravce. Většinou se kompenzace vyplácí přímo na letišti při příletu dle jednotlivých destinaci. Doporučujeme reklamovat poškozené zavazadlo ihned při příletu přímo na letišti.

2/ Pokud by k poškození zavazadla došlo během transferů na letiště a nebo z letiště přepravou, kterou zabezpečuje CK RIVIERA TOUR, plně jde odpovědnost za CK RIVIERA TOUR.

3/ Pokud dojde k poškození zavazadla během nalodění a vylodění nebo během plavby, plně nese odpovědnost za škodu lodní přepravce, ve Vašem případě MSC Cruises. V tomto případě jde tedy o odpovědnost u plavební společnosti Msc Cruises.

Při likvidaci škodní události postupujeme standartními postupy dle předpisů plavební společnosti a protože je reklamační řízení mnohdy velmi zdlouhavé, máme pro klienty i možnost výhodnějších vyřízení reklamace.

  1. Fixní odškodnění – po zaslání paragonu nebo dokladu od zavazadla Vás odškodníme obratem bez ohledu na výsledek reklamačního řízení. ( max. částka 800 kč). Výhodou je, že nemusíte na nic čekat a taky platit žádné poplatky.Finanční odškodnění Vám zašle přímo RIVIERA TOUR na Váš účet v řádu několika dnů.

  2. Přímé odškodnění –prostřednictvím CK RIVIERA TOUR – Vaši reklamaci zašleme na plavební společnost. Ta posoudí oprávněnost reklamace a stanoví výši odškodného. Odškodné zašle na Váš účet plavební společnost Msc Cruises. Je nutno dodat: IBAN ( pro platby mimo ČR)*BIC ( SWIFT) – pro platby mimo ČR*
    (nevýhodou je poměrně dlouhé reklamační řízení a především vysoké bankovní poplatky za zaslanou platbu ze zahraniční na Váš účet. Poplatek za příchozí zahraniční plavbu na účet v CZK je někdy tak vysoký, že se téměř rovná samotnému odškodnění).

  3. Přímé odškodnění – zašlete žádost o odškodnění přímo na plavební společnost Msc Cruises a nadále již komunikujete a vyřizujete si reklamaci zavazadla sámi.
    Reklamaci můžete uplatnit: Plavební společnost MSC Crociere S.A. ,12-14 Chemin Rieu,CH-1208 Geneva- Švýcarsko.

U všech těchto řízení je nutno doložit reklamační protokol vydaný plavební společností, doklad o koupi zavazadla a nebo jiný doklad prokazující cenu a datum koupě zavazadla a fotografii poškozeného zavazadla.

Obsah zavazadel

Ručníky a osušky

Ubytování na lodích se řídí stejnými standardy jako ubytování v hotelích. Na všech kajutách jsou hostům k dispozici ručníky. Dostatek ručníků je také k dispozici ve wellness části lodi, u bazénů a v posilovně. Župany jsou pouze v kajutách se službami Fantastica a vyšších.

Vhodné oblečení

Pro běžný život na palubě a výlety na pevninu jsou vhodné sportovní či jiné pohodlné oděvy a obuv. Plánujete-li využívat posilovnu, přibalte si také vhodné oblečení a hlavně zvláštní pár sportovních bot. Během plavby však také budete mít možnost zúčastnit se nejrůznějších společenských událostí. Pro běžné večeře v hlavní restauraci platí pravidlo, že dospělí by neměli nosit džíny a trika. Pánům doporučujeme kalhoty, košili a případně i sako, dámám šaty, kostýmky, nebo společenské kalhoty a blůzu.

Pro každou plavbu jsou také plánované gala večery, na nichž je vhodný společenský oděv. U pánů se očekává tmavý oblek a kravata, dámy mohou oslnit ve večerních šatech. Kdo si na formální večerní zábavu nepotrpí, nemusí se těchto aktivit účastnit. Večeře se souběžně podávají také v jiných restauracích, kde je hlavním pravidlem pohodlí hosta. Doporučení k nadcházejícímu večeru naleznete také v lodních novinách, které vám vždy večer (vydání pro následující den) doručí do kajuty. Co se týká obuvi, doporučujeme především obuv s nízkými podpatky, pohybujete-li se na venkovních palubách.

Během plavby se uskuteční několik slavnostních večírků a tématických večerů na které by bylo vhodné myslet při balení Vašeho šatníku:

Kapitánský večer

Slavnostní večer, při kterém doporučujeme všem klientům použít slavnostní oblečení, saka, dlouhé večerní šaty apod. Je to nejslavnostnější večer během plavby, při kterém se potkáte s kapitánem lodi.

Bílá párty

Večerní párty, kde doporučujeme večerní oblečení v barvě bílá.

Květinová párty

Doporučujeme oblečení 60. a 70. let, velmi barevné, pestré, vzorované, zkrátka "květinová revoluce".

Galavečer

Rozlučkový večer, doporučujeme sako, kalhoty, kravata, večerní šaty, mohou být i kratší.