CTB-Panamský průplav
Panama

Kanál CTB-Panama spojuje Atlantský a Tichý oceán, čímž ušetří výletním lodím dlouhou cestu kolem Hornova mysu. Každoročně přiláká tisíce cestujících svým technickým zázrakem, přednáškami na palubě a krásnou panamskou krajinou. Průplav je dlouhý 81,6km a široký 150 až 305m.

Zobrazit plavby
CTB-Panamský průplav

Přístav CTB-Panamský průplav

a jeho charakteristika

Průplav CTB-Panama v Panamě hraje zásadní roli v průmyslu výletních lodí. Jeho význam spočívá ve strategické poloze, která spojuje Atlantský a Tichý oceán a umožňuje výletním lodím plout mezi východem a západem bez dlouhé a nebezpečné cesty kolem Hornova mysu. Díky tomu se průplav stal oblíbenou trasou pro výletní lodě, která každoročně přiláká statisíce pasažérů výletních plaveb.

Kromě toho, že je průplav CTB-Panama významnou světovou lodní trasou, nabízí cestujícím na výletních lodích také různé aktivity. Mohou se seznámit s inženýrským zázrakem průplavu, jehož zdymadla zvedají a spouštějí lodě, aby mohly proplouvat různými hladinami vody. Mnoho plaveb nabízí na palubě přednášky a průvodce, kteří cestujícím poskytnou podrobné znalosti o historii a provozu kanálu. Kromě toho nabízí okolní svěží tropická krajina a exotická panamská příroda plavcům jedinečný zážitek.

Historie

CTB-Panama Canal, známý také jako kontejnerový terminál Balboa, má bohatou historii sahající až do počátku 20. století. Původně byl postaven jako součást Panamského průplavu, který byl otevřen v roce 1914. Přístav byl původně využíván k překládce uhlí a dalšího zboží, ale postupem času se vyvinul v kontejnerový terminál.

Myšlenkou propojení Atlantského a Tichého oceánu se začali španělští kolonizátoři zabývat již od samého počátku kolonizace amerického kontinentu. Během 19. století z mnoha variant a nápadů vykrystalizovaly dvě možnosti, které byly dále rozvíjeny – přes území dnešních států Panama a Nikaragua. Na rozdíl od Panamského průplavu však nebyl Nikaragujský průplav doposud realizován.

V 90. letech 20. století panamská vláda rozhodla o privatizaci přístavu. Nabídku vyhrál hongkongský konglomerát Hutchison Whampoa a převzal provoz. Ta investovala velké prostředky do modernizace přístavních zařízení a učinila z něj jeden z nejmodernějších a nejefektivnějších přístavů na světě. Kanál CTB-Panama hraje klíčovou roli v celosvětovém obchodě, neboť každoročně překládá miliony TEU (Twenty-foot Equivalent Units).

Plavby - CTB-Panamský průplav

Plavby kolem světa
Plavby kolem světa
Plavba kolem světa 2026 na MSC Magnifica
1676451991-sales-open-for-msc-world-cruise-2025-1-(2)-(1).jpg
UULS
Plavby kolem světa

Plavba kolem světa 2026 na MSC Magnifica

Nalodění: Civitavecchia (Řím), Vylodění: Civitavecchia (Řím)
MSC Magnifica MSC Magnifica
4. 1. - 2. 5. 2026 (118 nocí)
od: 465 502 Kč
Katalogová cena
Detail plavby
Katalogová cena
Cena za plavbu bez slev a promo akcí.
Plavby kolem světa
Plavba kolem světa 2026 na MSC Magnifica
1676451991-sales-open-for-msc-world-cruise-2025-1-(2)-(1).jpg
UULM
Plavby kolem světa

Plavba kolem světa 2026 na MSC Magnifica

Nalodění: Janov, Vylodění: Janov
MSC Magnifica MSC Magnifica
5. 1. - 3. 5. 2026 (118 nocí)
od: 465 502 Kč
Katalogová cena
Detail plavby
Katalogová cena
Cena za plavbu bez slev a promo akcí.
Plavby kolem světa
Plavba kolem světa 2026 na MSC Magnifica
1676451991-sales-open-for-msc-world-cruise-2025-1-(2)-(1).jpg
UULN
Plavby kolem světa

Plavba kolem světa 2026 na MSC Magnifica

Nalodění: Marseille, Vylodění: Marseille
MSC Magnifica MSC Magnifica
6. 1. - 4. 5. 2026 (118 nocí)
od: 465 502 Kč
Katalogová cena
Detail plavby
Katalogová cena
Cena za plavbu bez slev a promo akcí.
Plavby kolem světa
Plavba kolem světa 2026 na MSC Magnifica
1676451991-sales-open-for-msc-world-cruise-2025-1-(2)-(1).jpg
UULO
Plavby kolem světa

Plavba kolem světa 2026 na MSC Magnifica

Nalodění: Barcelona, Vylodění: Barcelona
MSC Magnifica MSC Magnifica
7. 1. - 5. 5. 2026 (118 nocí)
od: 465 502 Kč
Katalogová cena
Detail plavby
Katalogová cena
Cena za plavbu bez slev a promo akcí.
Zobrazit další