Kanál CTB-Panama spojuje Atlantský a Tichý oceán, čímž ušetří výletním lodím dlouhou cestu kolem Hornova mysu. Každoročně přiláká tisíce cestujících svým technickým zázrakem, přednáškami na palubě a krásnou panamskou krajinou. Průplav je dlouhý 81,6km a široký 150 až 305m.
Průplav CTB-Panama v Panamě hraje zásadní roli v průmyslu výletních lodí. Jeho význam spočívá ve strategické poloze, která spojuje Atlantský a Tichý oceán a umožňuje výletním lodím plout mezi východem a západem bez dlouhé a nebezpečné cesty kolem Hornova mysu. Díky tomu se průplav stal oblíbenou trasou pro výletní lodě, která každoročně přiláká statisíce pasažérů výletních plaveb.
Kromě toho, že je průplav CTB-Panama významnou světovou lodní trasou, nabízí cestujícím na výletních lodích také různé aktivity. Mohou se seznámit s inženýrským zázrakem průplavu, jehož zdymadla zvedají a spouštějí lodě, aby mohly proplouvat různými hladinami vody. Mnoho plaveb nabízí na palubě přednášky a průvodce, kteří cestujícím poskytnou podrobné znalosti o historii a provozu kanálu. Kromě toho nabízí okolní svěží tropická krajina a exotická panamská příroda plavcům jedinečný zážitek.
CTB-Panama Canal, známý také jako kontejnerový terminál Balboa, má bohatou historii sahající až do počátku 20. století. Původně byl postaven jako součást Panamského průplavu, který byl otevřen v roce 1914. Přístav byl původně využíván k překládce uhlí a dalšího zboží, ale postupem času se vyvinul v kontejnerový terminál.
Myšlenkou propojení Atlantského a Tichého oceánu se začali španělští kolonizátoři zabývat již od samého počátku kolonizace amerického kontinentu. Během 19. století z mnoha variant a nápadů vykrystalizovaly dvě možnosti, které byly dále rozvíjeny – přes území dnešních států Panama a Nikaragua. Na rozdíl od Panamského průplavu však nebyl Nikaragujský průplav doposud realizován.
V 90. letech 20. století panamská vláda rozhodla o privatizaci přístavu. Nabídku vyhrál hongkongský konglomerát Hutchison Whampoa a převzal provoz. Ta investovala velké prostředky do modernizace přístavních zařízení a učinila z něj jeden z nejmodernějších a nejefektivnějších přístavů na světě. Kanál CTB-Panama hraje klíčovou roli v celosvětovém obchodě, neboť každoročně překládá miliony TEU (Twenty-foot Equivalent Units).